- Funcionament participatiu. La gestió del BdT és assembleària. Això vol dir que totes les persones membres participen de manera igualitària en la presa de decisions i en l'assumpció de compromisos i responsabilitats per tirar endavant el projecte.
- Sense lucre. No es poden emprar els serveis del BdT amb finalitats lucratives.
- El valor. Tots els serveis tenen el mateix valor. L'ús del temps com a unitat d'intercanvi i de valor dota tots els serveis del mateix «preu»: tot val el temps que es tardi a dur-ho a terme.
- No són serveis professionals. Els intercanvis del BdT no són treballs professionals o economia submergida. Són intercanvis puntuals i espontanis que no requereixen professionalització. Tampoc s'esperen uns resultats de nivell excel•lent, sinó que tot es faci amb cura i il·lusió.
- Responsabilitat. La qualitat dels intercanvis, així com també els riscs, estan en mans de les persones que efectuen l'intercanvi, essent responsabilitat única d'elles les eventuals situacions que es puguin produir.
- Reciprocitat. La idea és que les persones participants tenguin un balanç el més equilibrat possible entre hores realitzades i hores rebudes. D'aquesta manera, el BdT es manté viu i saludable.
- Flexibilitat. No s'espera un compliment excessivament estricte ni inflexible de les hores realitzades i dels serveis donats. No oblidem que el Banc és més una manera de fomentar les relacions socials i l'intercanvi humà de coneixements i habilitats, i no tant un servei «a la carta» que ens resolgui problemes gratis i al moment.
- Sense atabalament ni presses. El banc funciona amb ritmes lents. No s'espera instantaneïtat a l'hora de donar i rebre serveis. Tampoc s'actualitzen en temps real i al moment les ofertes i les demandes.
Principis del banc del temps
Subscriure's a:
Missatges (Atom)